Performance och release: How to prepare for a hurricane pt. 2

2019.10.03, 17:00 - 18:30

Performance och release för L’Internationale Online!

Performance av Quinsy Gario i samarbete med Glenda Martinus och Jörgen Gario, samt release av e-publikationen L’Internationale Online.

Den 5:e september 1995 upplevde den nederlänska ön St. Maarten i Karibien den värsta orkanen i dokumenterad historia. How to prepare for a hurricane pt. 2 är en performance som fokuserar på en familjs upplevelse av denna förödande händelse. Genom poesi, musik och blå presenning reflekterar en mamma och hennes två söner över förlust, förlåtelse och förändring.

Quinsy Gario (Curaçao/St. Maarten/Nederländerna) är en performance-poet och bildkonstnär som arbetar med frågor kring det dekoloniala minnet och störningar. Performancen genomförs på uppdrag av L’Internationale Online i samproduktion med Van Abbemuseum.

Kvällen bjuder också på release av L’Internationale Onlines senaste publikation Från kolonialism till fascism?, där en serie bidrag synliggör hur det uppsving av (ny)fascistiska stämningar är kopplat till samtida former av rasifierad politik, som har sin grund i det koloniala projektet.

Plats: Göteborgs Konsthall
På engelska

Kvällen arrangeras av L’Internationale Online och Akademin Valand i samarbete med Göteborgs Internationella Konstbiennal och Göteborgs Konsthall, med stöd av Europeiska Unionens Creative Europé.


Performance and Editorial Release

Performance by Quinsy Gario with the participation of Glenda Martinus and Jörgen Gario. Release of L’Internationale Online 
Göteborgs Konsthall
In English
On September 5th 1995 the Dutch Caribbean island of St. Maarten experienced its worst hurricane in recorded history. How to prepare for a hurricane pt. 2 is a performance that centers on one family’s experience of that devastating event. A mother and her two sons contemplate loss, forgiveness and fundamental changes in the face of a life altering event with poetry, music and blue tarp.

Quinsy Gario (Curaçao/St. Maarten/The Netherlands) is a performance poet and visual artist who focuses on decolonial re-membering and disruption. The performance is a commission by L’Internationale Online, co-produced with Van Abbemuseum.

The evening also marks the release of L’Internationale Online’s newest e-publication, From Colonialism to Fascism?, a collection of contributions examining how the resurgence of (neo)fascist senti-ments is intrinsically connected to contemporary forms of racialised politics, which have their bedrock in the colonial project.

Event organized by L’Internationale Online and Valand Art Academy, in collaboration with Gothenburg International Biennial for Contemporary Art and Göteborgs Konsthall. Cofunded by the Creative Europe Programme of the European Union.